Jak zabránit padání vlasů

padani-vlasu

Padání vlasů, kterým trpí více než jedna třetina lidské populace, je problém, který může mít nejrůznější příčiny, od nesprávné stravy a pitného režimu, přes nedostatek přijímaných minerálů a vitamínů, stres, nečisté životní prostředí až po to, že poškozujete své vlasy častým nošením těsných pokrývek hlavy, jako je například helma či čepice. Příčinou ničení a padání vašich vlasů může být stejně tak i špatná péče o vlasy. Je ovšem nutné odlišit padání vlasů, které je normální (přibližně 100 vlasů denně) a závažnější ztrátu vlasů, při které byste měli navštívit lékaře.

Neexistuje obecně platné pravidlo, které úplně zastaví padání vašich vlasů – může to totiž být dědičný problém, nebo může být ztráta vlasů dána problémem, který nedokážete vlastním přičiněním ovlivnit. Můžete ale pečovat o své vlasy tak, abyste ztrátu vašich milovaných vlasů minimalizovali. Jak?

1. Mytí vlasů a jejich upravování

Nevystavujte své vlasy příliš vysokým teplotám – minimalizujte sušení vašich vlasů fénem, nekulmujte je a ani nežehlete.

Padání vlasů může také napomáhat příliš časté mytí, které vysušuje pokožku hlavy. Je důležité volit kvalitní šampon a další přípravky, které vlasy nezatěžují, naopak je jemně umyjí a neponičí. Je vhodné investovat do různých olejíčků, masek a balzámů na vlasy, které vašim vlasům dodají potřebnou výživu a vlhkost. Ideální je mýt si vlasy obden, což doporučují i vlasoví specialisté.

Vlasy si češte opatrně, abyste je hřebenem ještě více neponičili. Česání mokrých vlasů není pro vlasy příliš příznivé, ale pokud i přesto musíte své vlasy rozčesat, použijte hřeben, který má zuby dále od sebe. Špatná péče o vlasy se nemusí projevit hned, ale během následujících let se může padání vlasů týkat i vás.

2. Jaké volit účesy?

Vašim vlasům mimo jiné nesvědčí, pokud je často nosíte pevně sepnuté gumičkou, příliš je utahujete nebo je silně lakujete – lak vlasy velmi zatěžuje a může zapříčinit větší padání vlasů. Každodenní úprava vlasů do copů, drdolů a culíků vaše vlasy zatěžuje a může zapříčinit jejich ztrátu.

3. Jezte zdravěji pro lepší vlasy

Pro lepší kvalitu vlasů se doporučuje jíst potraviny, které obsahují železo (játra, maso, fazole…), vitamin C (citrusy), Omega-3 nenasycené mastné kyseliny (ryby, ořechy) a zinek.

Pro lepší vlasy bez padání můžete vyzkoušet tyto masky.

Banánovo – mandlová maska

Tato maska Vaše vlasy zjemní a podpoří jejich pružnost, vlasy budou hebké, hladké a chráněné proti vysušení díky mandlovému oleji. A co potřebujete?

Rozmačkejte jeden střední banán a smíchejte kašičku se lžičkou mandlového oleje. Vmasírujte do celé délky vlasů – ale ne na pokožku hlavy! Masku nechte působit zhruba 30 minut a poté vlasy umyjte tak, jak jste zvyklá.

Dýňovo – medová maska

K výrobě této skvělé masky, která je bohatým zdrojem vitamínů A a C, budete potřebovat pouze šálek očištěné dýně bez slupky a 2-3 lžíce medu. Z dýně připravte pyré a smíchejte ho s medem. Do vlasů i na pokožku hlavy natřete oranžovou kaši a přikryjte koupací čepicí, popř. igelitovým pytlíkem. Na hlavě masku nechte působit alespoň 15 minut a poté opláchněte teplou vodou.

Další podobné rady