Jak zabránit jojo efektu

jojo-efekt

Hodně lidem se podaří zhubnout, ale po čase naberou pracně shozená kila zase zpět. Vžil se proto pojem jojo efekt. Proč k tomu dochází a jak mu čelit? Jak zhubnout jednou pro vždy? Odpovědi na tyto otázky najdete v tomto článku.

V čem je problém

Zásadní problém spočívá v tom jakým způsobem se Vám podařilo zhubnout. Většina lidí drží dietu po nějakou dobu a pak se vrátí ke stejné stravě jako před dietou. Logicky pak musí dojít k návratu váhy na původní hodnoty. Někdy dokonce i vyšší.

Naše tělo na každou změnu v jídelníčku nějakým způsobem zareaguje. Mimo jiné to je i změnou tělesné váhy. Může to být směrem dolů nebo naopak nahoru.

Snadná cesta která nefunguje

Otázkou je proč se mnoho z nás domnívá, že stačí několik dní nebo týdnů držet dietu, během ní jednoduše zhubnout, pak se vrátit k běžnému jídelníčku a přitom si stále držet nízkou váhu dosaženou během dietování. Pravděpodobně za to mohou přípravky na hubnutí , které to v reklamách slibují. Člověk je tvor pohodlný a vždy se snaží najít jednoduché bezbolestné řešení. Takto to, ale nefunguje.

Zapomeňte na přípravky na hubnutí

Na internetu nebo v lékárnách je velká nabídka různých preparátů, které slibují, že po nich zhubnete. U většiny z nich se Vám to vůbec nepodaří a u některých možná ano. I u těch co fungují je problém v tom, že je berete po nějakou omezenou dobu. A po dobrání jde váha zase nahoru.

Asi každého napadne, že si koupí další dávku a nízká váha mu zůstane. Jenže naše tělo je prevít a strašně rychle se přizpůsobuje. Takže druhá kůra už pravděpodobně nebude fungovat. Navíc to leze do peněz a není to ani zdravé.

Jak tedy zhubnout bez jojo efektu

Kdo očekává snadné řešení bude zklamán a předem odsouzen k neúspěchu. Jedinou správnou cestou je změnit způsob stravování NAPOŘÁD. Prostě musíte změnit svůj sedaví způsob života a jídelníček navždy.

Není to tak hrůzostrašné a nemožné jak si myslíte. Začnete postupně. Nejdříve přestaňte jíst vyloženě nezdravá jídla a sledujte jak se Vaše váha pohybuje. Neočekávejte, že výsledky přijdou hned. Váha musí jít dolů postupně. Nepanikařte, když to hned nepůjde. Je potřeba vydržet.

Důležité také je zapojit pohybovou aktivitu. Nemusíte hned začít sportovat a chodit cvičit. Začít můžete chůzí. Místo autem nebo jinou dopravou choďte pěšky. Místo výtahem po schodech. Vytáhněte děti ven a hýbejte se. Cvičení zkuste později.

Začněte a nevymlouvejte se

Začněte hned a bez výmluv na časové možnosti nebo cokoliv jiného. Ne od příštího měsíce nebo týdne. Začněte opravdu teď hned. O to dříve se  dostaví výsledky, které Vás budou dále motivovat.

Věřte tomu, že zhubnout se Vám podaří.

Další podobné rady